رسانههای اجتماعی یک اصطلاح کلی برای وبسایتها و برنامههایی است که بر ارتباطات، ورودیهای مبتنی بر جامعه، تعامل، اشتراکگذاری محتوا و همکاری تمرکز دارند.
مردم از رسانههای اجتماعی برای ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف استفاده میکنند. کسبوکارها از برنامههای اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود و پیگیری نگرانیهای مشتریان استفاده میکنند.
وبسایتهای کسبوکار به مصرفکننده شامل اجزای اجتماعی مانند فیلدهای نظر برای کاربران هستند. ابزارهای مختلفی به کسبوکارها کمک میکنند تا توجهی را که شرکت از رسانههای اجتماعی دریافت میکند، از جمله درک برند و بینش مشتری، ردیابی، اندازهگیری و تجزیه و تحلیل کنند.
رسانههای اجتماعی در سطح جهانی کشش عظیمی دارند. برنامههای کاربردی موبایل این پلتفرمها را به راحتی در دسترس قرار میدهند. برخی از نمونههای محبوب پلتفرمهای عمومی رسانههای اجتماعی شامل توییتر، فیسبوک و لینکدین هستند.
کاربردهای تجاری رسانههای اجتماعی چیست؟
در کسبوکار، از رسانههای اجتماعی برای بازاریابی محصولات، تبلیغ برندها، ارتباط با مشتریان و تقویت کسبوکارهای جدید استفاده میشود. رسانههای اجتماعی به عنوان یک پلتفرم ارتباطی، بازخورد مشتری را ارتقا میدهند و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با یک شرکت را برای مشتریان آسان میکنند. کسبوکارها میتوانند به سرعت به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهند، به مشکلات مشتری رسیدگی کنند و اعتماد مشتری را حفظ یا بازسازی کنند.
رسانههای اجتماعی همچنین برای جمعسپاری استفاده میشوند. این روش استفاده از شبکههای اجتماعی برای جمعآوری دانش، کالاها یا خدمات است. شرکتها از جمعسپاری برای دریافت ایده از کارمندان، مشتریان و عموم مردم برای بهبود محصولات یا توسعه محصولات یا خدمات آینده استفاده میکنند.
انواع مختلف رسانههای اجتماعی چیست؟
انواع مختلف رسانههای اجتماعی چیست؟
چهار دسته اصلی پلتفرمهای اجتماعی عبارتند از:
شبکههای اجتماعی. افراد از این شبکهها برای ارتباط با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، افکار و ایدهها استفاده میکنند. تمرکز این شبکهها معمولاً بر روی کاربر است. پروفایلهای کاربر به شرکتکنندگان کمک میکند تا سایر کاربران با علایق یا نگرانیهای مشترک را شناسایی کنند. فیسبوک و لینکدین نمونههای خوبی هستند.
شبکههای اشتراکگذاری رسانه. این شبکهها بر محتوا تمرکز دارند. به عنوان مثال، در یوتیوب، تعامل حول ویدیوهایی است که کاربران ایجاد میکنند. سایر شبکههای اشتراکگذاری رسانه تیکتاک و اینستاگرام هستند. پلتفرمهای پخش جریانی مانند توییچ زیرمجموعهای از این دسته در نظر گرفته میشوند.
شبکههای مبتنی بر جامعه. تمرکز این نوع شبکه اجتماعی، بحث عمیق است، دقیقاً مانند یک انجمن وبلاگ. کاربران درخواستهایی برای بحث میگذارند که به صورت مارپیچی به رشتههای نظرات دقیق تبدیل میشوند. جوامع اغلب حول موضوعات منتخب شکل میگیرند. ردیت نمونهای از یک شبکه مبتنی بر جامعه است.
شبکههای هیئت بررسی. با این شبکهها، تمرکز روی یک نقد و بررسی، معمولاً در مورد یک محصول یا خدمات، است. برای مثال، در Yelp، کاربران میتوانند در مورد رستورانها نقد و بررسی بنویسند و نقدهای یکدیگر را تأیید کنند تا دیده شدنشان بیشتر شود.
بهترین شیوههای رسانههای اجتماعی سازمانی چیست؟
بهترین شیوههای رسانههای اجتماعی سازمانی چیست؟
برای شرکتها مهم است که یک استراتژی رسانههای اجتماعی داشته باشند و اهداف رسانههای اجتماعی را تعیین کنند. این موارد به ایجاد اعتماد، آموزش مخاطبان هدف و ایجاد آگاهی از برند کمک میکند. همچنین به افراد واقعی این امکان را میدهد که یک کسبوکار را پیدا کرده و در مورد آن اطلاعات کسب کنند.